[Th] dovecot

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Czw, 13 Maj 2010, 01:47:24 CEST

On Thu, May 13, 2010 at 12:40:08AM +0200, Adam Gapiński wrote:
> Uhm. Powiedz mi jak zmienić coś czego nie ma? Przecież nie ma tam wpisu
> odnośnie certyfikatu "dovecot.pem". Ba tam nawet nie ma żadnego wpisu
> odnośnie certyfikatu *.pem... :(
Jak nie ma, to znaczy że domyślnie jest włączony SSL, a certyfikat jest
brany z takiej a nie innej ścieżki. Jeśli chcesz SSL, skonfiguruj
poprawną ścieżkę, lub skopiuj certyfikat tam, gdzie Dovecot się go
spodziewa.
Jeśli nie chcesz SSL, wyłącz jego obsługę, gdyż najwyraźniej domyślnie
jest ona włączona. Jeśli dyrektywa protocols jest w konfiguracji
zahashowana, odhashuj ją i usuń pop3s oraz imaps.
Zazwyczaj pliki konfiguracyjne w PLD (i wielu innych dystrybucjach)
zawierają domyślną konfigurację z zakomentowanymi tymi rzeczami, których
obecność w pliku konfiguracyjnym nie jest wymagana. Oznacza to, że chcąc
zmienić domyślne zachowanie, trzeba odpowiednią linijkę (lub linijki)
odkomentować i ustawić wedle własnych "widzimisiów".

Pozdrawiam
Beorn

--
Daniel 'Beorn' Mróz <beorn w alpha.pl>    http://127.0.0.1/beorn