postfix - solved

Adam Ryba adam.ryba w gmail.com
Nie, 14 Lis 2010, 10:42:35 CET

W dniu 14 listopada 2010 00:38 użytkownik Bartosz Świątek
<shadzik w gmail.com> napisał:
> Może zadam głupie pytanie..., ale po co Ci 2 certyfikaty dla tych
> dwóch usług na 1 hoście?
> Jeśli zarówno smtp jak i imap/pop3 działają na tym samym IP/domenie,
> to ustawianie im innych certyfikatów jest najgłupszym pomysłem jaki
> słyszałem.

Używanie osobnych nazw dla usług smtp i pop3 ma sens, nawet jeśli
teraz masz je na jednym hoście. W przyszłości możesz je rozdzielić na
osobne maszyny bez zmiany konfiguracji u klientów. A jak masz osobne
nazwy DNS dla usług, to potrzebujesz osobnych certyfikatów (albo
jednego dla całej domeny, tj. z gwiazdką).

--
Adam Ryba