PLD jako router do dużych sieci

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Śro, 17 Lis 2010, 19:58:11 CET

W dniu 2010-11-17 19:33, Bartosz Świątek pisze:

> Jeśli cena nie gra roli, to foundry/juniper, cokolwiek
> profesjonalnego, a nie PeCet z PLD, proszę Cię.

nie o to pytalem. i nie chce flejma o wyzszosci swiat bozego narodzenia
od wielkanocnych. zdaje sobier sprawe ze do powoazniejszych zastosowan
jak najbardziej cos sprzetowego. ja chciale tylko sie dowiedzeic jak
podrasowac to co mam i do jakiego poziomu to "wydoli".

ale ci odpowiem tak:
to ja cie prosze. przy malym ruchu rzedu kilkudziesieciu Mbit ten PLD
sprawdza sie lepiej niz idealnie. ani pol problemu w ciagu 3 lat. CPU
nudzi sie. w razie awari sprzetu do zastapienia w 5 minut czymkolwiek.

a cisco? 3845, kosztujacy 4x tyle co ten serwer HP, przy ruchu
kilkudziesieu Mbit, przy wlaczonym i uzywanem dosc moco PBR (policy base
routing) dostaje czkawki. i to duzej czkawki. juz nie mowic co by zrobil
jakbym mu jescze pełen feed BGP zarzucil dodatkowo. po prostu nie
wyrabia. tak wiem, ze 3845 to jest tylko ISR, ale z tych ISR'ow z gornej
polki, ale kosztuje te 20-30k. po prostu on takie rzeczy robi via CPU a
nie via specjalizowane uklady wiec niewiele rozni sie od zwyklego PC.

wiec jakbym chcial kupic nowy router do obslugi powiedmy 500Mbit ruchu z
PBR to musial bym dac pewnie grubo ponad 100k. co mija sie na razie z celem.

--
  Rdest Arkadiusz.