Re: PLD jako router do dużych sieci

Łukasz Chrustek lukasz w chrustek.net
Śro, 17 Lis 2010, 23:16:07 CET

Witam,

>   - jakie karty sieciowe kupić (cena nie gra za bardzo roli), jaki
>     producent, na jakim chipsecie, jedno/dwu/cztero-porotwe (bede
>     potrzebwoal conajmniej 6 interfejsow eth).

Jak zmieścisz, to włóż 3 karty intela dual port:

0b:00.1 Ethernet controller: Intel Corporation 82576 Gigabit Network Connection (rev 01)
        Subsystem: Intel Corporation Gigabit ET Dual Port Server Adapter

na sterowniku igb w wersji 2.3.4 lub nowszej, jak jest (ze strony
Intela). Cena takiej karty to ok. 500-600 zł.

Przy większej specjalizacji funkcji serwera (czyli tylko kolejki,
tylko NAT, tylko fw) ograniczeniem staje się (przy tych kartach i w
miarę nowych jądrach >= 2.6.32) interfejs fizyczny, czyli 1 Gbit/s.

>   - na co dodatkowe zwrocic uwage

Na ilość rdzeni w procesorze(ach) i odpowiednie rozłożenie przerwań.
Jedna kolejka TX/RX (przerwanie) per rdzeń. Przy kartach, które Ci
wyżej podałem bardzo dobrze sprawdza się 8 rdzeni (po rdzeniu na
kolejkę na interfejsie na przerwanie). Można poszaleć i postarać się o
16 rdzeni i wtedy każde z przerwań dla OBU kart (to jest dual)
obsługiwane byłoby przez jeden rdzeń. Karta korzysta z wektora
przerwań, dlatego można dość fajnie wykorzystać więcej procków.

--
Pozdrawiam,
 brushek