[OT- OT] IPSec w OVH

Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Czw, 18 Lis 2010, 17:39:38 CET

On Thursday 18 November 2010 17:14:03 Wieslaw Kierbedz wrote:
> Rescue. Partycjonowanie.
> Ściągasz cri i wypakowujesz na docelową partycję.
> Chroot; grub install (ja tego nie robiłem - miałem zainstalowanego gruba
> z fedory i nie nadpisywałem mbr).
> geninitrd, reboot.
> Trzeba zwrócić uwagę na moduły do geninitrd. Mnie powiodła się dopiero
> piąta próba.
> Ale nie sprawdziłem wcześniej dokładnie i takie były konsekwencje.
> Nawet z VKVM pld mi się odpala.
>
> Dobrze wyłączyć w panelu monitorowanie przez obsługę, potrafią minutę od
> umilknięcia pingów sprawdzać co się dzieje.

Potwierdzam, to działa - nie licząc jakichś cudów z bootowaniem przez sieć
(własny firmware PXE?) ich sprzęt jest raczej standardowy, a nawet na
jednodyskowych maszynach Kimsufi standardowe instalacje od OVH są na jakiejś
jednej partycji 50GB i resztę dysku zostawiają wolną. Można więc z poziomu
tego czegoś, co zainstalowali wrzucić na nową partycję PLD i chrootem
dokończyć konfigurację.

W razie problemów, użyć vKVM z obrazem RescueCD (działa, przy czym system
odpalony w vKVM nie ma dostępu do sieci - nie można np. doinstalować tym
czegoś, czego brak spowodował nieużywalność serwera) albo tego ich własnego
systemu rescue, wprawdzie marne to ale chroot jest.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl