[OT- OT] IPSec w OVH

Paweł Zuzelski pawelz w pld-linux.org
Pią, 19 Lis 2010, 10:37:33 CET

On Thu, 18 Nov 2010, Daniel Mróz wrote:

> No, ja właśnie walczę z grubem...
>

> [root w rescue /]# grub-setup /dev/md1
> Segmentation fault

Ja może czegoś nie rozumiem, ale jak to ma niby działać? Jaki BIOS
odczyta Ci gruba z wewnątrz RAID-a?

Ale może ja po prostu nie rozumiem, bo nigdy nie używałem komendy
grub-setup. Na tej maszynce co stawiałem wczoraj w OVH. zrobiłem tak

sda: sda1 sda2
sdb: sdb1 sdb2

md1: [sda2, sdb2]
/boot na sda1

po wyklikaniu sda1:/grub/menu.lst zrobiłem:

grub
grub> root (hd0,0)
grub> setup (hd0)

Przy okazji, największy problem wczoraj miałem taki:

Domyślnie na dysku były dwie partycje: sda1 i sda2. Chciałem zmienić
ich układ, tak, że dalej było sda1 i sda2 ale o innych rozmiarach.
Identycznie na sdb.  Zmieniłem cfdiskiem a potem standardowo, mkfs,
mdadm, pvcreate itd, instalacja chroot.

Po restarcie oczywiście się nie zabootowało, to bootuję z rescue, no
i okazało się, ze w ogóle nie widzi md1 na sda2 i sdb2.

Hipoteza taka: po tym jak cfdisk zmienił partycje, kernel nie
zauważył zmiany. Czasami się tak dzieje, wtedy można próbować
hdparm -z. W związku z tym dopóki nie zrestartowałem maszyny,
/dev/sda2 cały czas wskazywało na partycję w starym układzie.

A morał z tego taki - zawsze robić hdparm -z po zmianach w tablicy
partycji.

--
Paweł