[OT- OT] IPSec w OVH

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pią, 19 Lis 2010, 11:20:18 CET

On Thu, 18 Nov 2010, Daniel Mróz wrote:

> Hmmm. Może spróbuję. Jeśli ichni rescue nie robi problemów, to czemu
> nie.

Nie robi, choć niestety nie jest to Hetzner który podaje hasło do rescue
w momencie ustawienia opcji rescue w managerze... Z bliżej nieznanych
przyczyn ovh najpierw trzeba przebootować, potem czekać aż wystartuje,
a potem czekać kilka (do kilkunastu) minut aż łaskawie wygenerują maila
z hasłem do rescue/vKVM. Rebooty też działają tak sobie, czasami pójdzie
a czasami wypluje że zbyt często rebootujesz :-/ Nie ma też darmowego KVMa
jak hetznerowa LARA - tylko vKVM, który działa na wirtualnym sprzęcie i
nie ze wszystkim sobie poradzi (oraz nie ma dostępu do sieci).

> Tego się właśnie najbardziej obawiam. Zdalne rebooty potrafią trwać
> parędziesiąt minut, a bez konsoli to jest zgadywanka co jest nie tak.
> W dodatku serwer nie jest mój i wszelkie komunikaty po SMTP nie lecą do
> mnie (jest reinstalka, po czym kilka godzin oczekiwania na forward maila
> z hasłem).

No to pozostaje dogadać się z właścicielem, bo bez dostępu do panelu
administracyjnego w OVH ciężko będzie cokolwiek zrobić.

Ja na kilku serwerach w OVH mam własnoręcznie instalowane PLD,
z własnoręcznie skompilowanym kernelem (pod wirtualizację, bez problemu
chodzą na nich vservery). Podaj jakim serwerem dysponujesz, to mogę
podesłać konfig kernela który bez problemu ruszy :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944