Zgrywanie matriału z kamery przez kartę TV i problem z dźwiękiem.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 20 Lis 2010, 16:13:44 CET

Mam potrzebę zgrania materiału wideo z kasetki Video8. Dysponuję kamerką w
tym standardzie z wyjściem AV i kartą telewizyjną z analogicznym wejściem.
Karta działa poprawnie, zarówno w temacie TV, jak i odtwarzania strumienia z
rzeczonej kamery.

Jedyny problem tkwi w dźwięku. Karta TV rejestruje w systemie własne
urządzenia audio: /dev/sound/{audio1,dsp1,mixer1}. Przy odtwarzaniu TV czy z
kasety z kamery, żeby słyszeć dźwięk w głośnikach, muszę odpalić takie coś:

arecord -D hw:1,0 -r 32000 -c 2 --buffer-time=150000 | aplay -

I działa (nie licząc nawarstwiającego się opóźnienia dźwięku, ale to temat
na inny list). Nie umiem natomiast nagrać dźwięku razem z obrazem do pliku.
Próbuję użyć do tego mencodera (tudzież mplayera do wyświetlenia), ale nie
mogę przechwycić tego dźwięku. Próbowałem użyć takiego czegoś:

mencoder tv:// -tv input=1:forceaudio:alsa:adevice=hw.1,0 -o test1.avi -oac
lavc -ovc lavc -lavcopts
vcodec=mjpeg:acodec=mp2:abitrate=128:threads=1:mbd=1:vbitrate=1800

Ale o ile obraz się nagrywa poprawnie, to w temacie dźwięku jest cisza.
Próbowałem włączać poszczególne wejścia w alsamixer (włączenie trybu
nagrywania), ale nic to nie daje.

Może ktoś miał już jakieś sukcesy w robieniu czegoś takiego jak opisałem?
Jeśli tak, jak sobie z tym dźwiękiem poradzić?