KDE i " niby-podgląd " dla plików video - czy da się to wyłączyć?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 23 Lis 2010, 01:39:12 CET

Jak wiadomo, Dolphin ma (czasami) miłą cechę polegającą na pokazywaniu
podglądu plików. Nie chodzi mi jednak o podgląd rozumiany jako ikonki
zawierające np. klatkę filmu, ale o to, co jest wyświetlane, gdy najadę
kursorem na takową ikonkę (bez klikania). Wyświetlana jest wtedy ramka z
informacjami o pliku - i to jest generalnie OK. Ale dodatkowo, czy tego chcę
czy nie, jest generowany podgląd tego pliku (np. szybki render dokumentu
PDF, podgląd JPG'a) czy klatka z filmu. I właśnie to ostatnie psuje mi krew,
albowiem ponieważ do tego używany jest mplayer, który w pewnych określonych
warunkach sobie nie radzi. Efekt jest taki, że proces mplayera generującego
taki podgląd potrafi zostać w systemie i nie dać się ubić. Albo zablokować
dysk sieciowy, jeśli jego właśnie ta operacja dotyczy. Albo spowodować inne
niepożądane kłopoty. Dodatkowo dzieje się to bez względu na rozmiar pliku,
pomimo tego, że mam ustawione generowanie podglądu JEDYNIE dla plików
mniejszych od 1MB. Ograniczenie to jest uwzględniane przy innych typach
plików (np. PDF-ów wtedy się nie renderuje), ale filmów z jakichś powodów to
nie dotyczy (generuje mi podglądy nawet dla filmów 700MB).

Czy ktoś może wie, jak wyłączyć to całe automatyczne generowanie podglądu
dla plików video? Albo dla jakichkolwiek plików?