Zwisy na ostatnich kernelach: < coś > blockedfor more than 120 seconds.

Roman Kolasiewicz Roman.Kolasiewicz w excellent.com.pl
Śro, 20 Paź 2010, 12:28:46 CEST

On Tuesday 19 October 2010 13:45:44 Łukasz Maśko wrote:

> No to obstawiałbym to grsec, bo komp chodzi dalej (uptime prawie 24h). Nie
> ma na nim dużego loadu, ale przy takim samym na *.7 miałem wywrotki po
> kilku godzinach.

U mnie:

$ rpm -q kernel
kernel-2.6.35.7-2.i686

Po wyłączeniu swapa sprzęt działa już jakieś 28h bezproblemowo.
Z włączonym swapem zwisy procesów pojawiały się po 4-8h pracy, w moim
przypadku wisiał cron/udev/smbd - komputer to desktop a zwisy pojawiały się
najczęściej w nocy kiedy obciążenie procka mam na 100% (szukanie liczb
pierwszych). W ciągu dnia najczęściej zwisał udev po podłączeniu jakichś
gadżetów na USB (dyski/pendrivy)