VirtualBox-bin po upgradzie

Krystian Tomczyk krystian w kamionek.net
Sob, 23 Paź 2010, 00:33:26 CEST

Hej
Potrzebuję pomocy... Najpierw po upgrade-dist (th+ready+test) bez
kernel*, mono* i VirtualBox-bin ten ostatni przestał działać.
Stwierdziłem, że widocznie coś jest za nowe więc zbudowałem nowszego i
uaktualniłem razem z jądrem, ale nie pomogło...
Przez sudo VirtualBox się uruchamia, ale wolałbym jak poprzednio z
usera.
<code>
$ VirtualBox
VirtualBox: supR3HardenedMainGetTrustedMain:
dlopen("/usr/lib64/VirtualBox/VirtualBox.so",) failed: VBoxVMM.so:
cannot open shared object file: No such file or directory
</code>
Przy uruchamianiu ze stracem jest jakby trochę gadatliwszy:
<code>
$ strace -o strace.txt VirtualBox
VirtualBox: Error -10 in SUPR3HardenedMain!
VirtualBox: Effective UID is not root (euid=1000 egid=1000 uid=1000
gid=1000)

VirtualBox: Tip! It may help to reinstall VirtualBox.
</code>
Sam plik ze strace'a mi nic nie powiedział (w sensie, że nie
zrozumiałem) ale wyszperałem, że ten prblem może mieć związek z glibc
(aktualnie glibc-2.12.1-6.x86_64). Downgrade tego pakietu to poważna
operacja, ale może możecie doradzić jakiś inny pomysł na VirtualBoksa?
Krystian T.
                 "Errare humanum est."
www.sady.net.pl