[Th] mdadm i mdadm.conf...

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Śro, 27 Paź 2010, 19:24:19 CEST

Osóbka znana jako Wieslaw Kierbedz, wystukała:

> A to już inny system - wystarczy inna kolejność ładowania modułów, a i
> to nie jest konieczne, żeby kolejność dysków sata/scsi się przestawiła.
> Wystarczy inny kernel. Paweł ci to przecież napisał.

# cat /proc/mdstat
Personalities : [raid1]
md1 : active raid1 sda1[0] sdb1[1]
      10490304 blocks [2/2] [UU]

Czyli jednak nie zmienił deviców, bo:
w mdadm.conf jest:
[...]
DEVICE /dev/sd[ab][13]

#ARRAY /dev/md1 devices=/dev/sda1,/dev/sdb1
ARRAY /dev/md1 UUID=32e0590b:365f827d:8b62f743:401d69bd

I teraz - wpisy z uidami działają zawsze, ale jak zostawię jawnie podane
devajsy, to mam:
# /sbin/mdadm --assemble --scan --auto=yes;echo "$?"
mdadm: /dev/sdb1 has no superblock - assembly aborted
1 (oczywiście, po zmianie wpisów na uid mdadm zwraca grzecznie 2)

Tu rc.sysinit woła o hasło roota. I teraz najlepsze - po wpisania hasła i:
init 3
wszystko działa z devajsami podanymi jawnie w mdadm.conf. To jednak coś na
poziomie kontaktu mdadm i rc.sysinit zgrzyta...

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl