[Th] mdadm i mdadm.conf...

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.pl
Pią, 29 Paź 2010, 09:32:29 CEST

Dnia czwartek, 28 października 2010, Wieslaw Kierbedz napisał:
> W dniu 28.10.2010 21:26, Adam Gapiński anonsuje::
>
> Znaczy linuxrc ją składa, a po przejściu w rootdevice coś ją rozkłada i
> rc.sysinit musi składać z powrotem?
> Jeżeli w ramdysku jest już pozbierana, to u mnie po przejściu do init X
> już nic macierzy nie dotyka, chyba, że mnie oczy oszukują.

Zatem prawdopodobnie oczy Cię oszukują.
Albo może poprostu robi się coś czego nie wiesz...
Cóż zrobić...
Nikt nie twierdzi, że macierz jest składana i rozkładana i składana spowrotem,
a jedynie, że w rc.sysinit, mdadm z jakiegoś powodu czegoś się czepia tej
macierzy w pewnych okolicznościach i my nie umiemy wymyśleć czego i dlaczego.
No dobrze, to może od początku.
Jest sobie partycja root na /dev/md1.
I teraz, system wstaje bez żadnego problemu, czyli initrd uruchamia wszystko
co trzeba i gdy w mdadm.conf jest wpis:
ARRAY /dev/md0 uuid=19464854:03f71b1b:e0df2edd:246cc977
nie ma żadnych problemów i wszystko jest cacy.
Natomiast gdy zamienimy w/w wpis w mdadm.conf na:
ARRAY /dev/md0 devices=/dev/sda1,/dev/sdb1
rc.sysinit zatrzymuje się na wywołaniu mdadm --assamble --scan --auto=yes,
wypluwając:
mdadm: /dev/sdb1 has no superblock - assembly aborted
Nie mam pojęcia po co, jakie ma ku temu powody i co ma w zamysle, ale system w
tej sytuacji staje i tyle, co jest dziwne jeszcze bardziej, że te macierze są
już złożone na etapie initrd i działają bez najmniejszego zająknięcia
i na dodatek jak się po tym zatrzymaniu przjdzie dalej, czyli "init 3"
wszystko ładnie i grzecznie będzie działać.
Ot co.
Macierze są jakoś nie tak zrobione?
Może mdadm ma jakiś problem?
Ma ktoś jakiś hint?...

: Grzegorz Pietrzak || grzes w artikon.pl
: Cóż za smutna epoka, w której łatwiej jest rozbić atom niż zniszczyć
: przesąd.
: Albert Einstein