Zamieniające się sieciówki

Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Pon, 20 Wrz 2010, 18:10:35 CEST

On Monday 20 September 2010 13:44:29 Mariusz Goch (pH4Lk0n) wrote:
> Wielkie dzięki.
> Opcja z wpisami do udeva działa wyśmienicie.
> Dla próby pozamieniałem to jeszcze parę razy i za każdym razem wyszło
> jak należy.
>
> Aliasy w modprobe.conf jaki i ładowanie w initrd nie uwzględniają chyba
> opcji z obsługą obu sieciówek przez ten sam moduł, a to raczej jednak
> chyba nie jest rzadkość. Chyba że o czymś nie wiem?

Jeszcze taka (nie)oczywista uwaga, która potrafi cholernie ułatwić pracę: to,
że się przyjęło ethX nie znaczy, że nie można sobie przez udev ponazywać
interfejsów "wan", "lan1", "lan2", "dmz", "nas" czy jak tam jeszcze sytuacja
oraz własna pomysłowość podpowiedzą. Niby logiczne, ale sam na to nie wpadłem
dopóki nie zauważyłem gdzieś przykładu. Na laptopie mam teraz "eth" i "wlan",
bez zer, bo i tak nie będzie w nim więcej interfejsów, a na routerach to już
obowiązkowo zmieniam nazwy pod zastosowanie. Łatwiej się połapać co i jak na
dawno nieruszanej maszynie i trudniej o jakąś głupią pomyłkę, w stylu zdalnego
położenia interfejsu WAN zamiast LAN na routerze.

Jedyna wada to bezwzględna konieczność aktualizacji MACa po wymianie którejś
karty (przy standardowych nazwach pozostałym kartom da stałe numery, a tej
której nie dopasuje do regułki i tak przydzieli ten który powinna mieć, bo
będzie najniższym wolnym) - chyba, że się zrobi po PCI ID i będzie pilnować
kolejności kart w slotach, jak ktoś wcześniej zaproponował.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl