Montowanie partycji pod KDE przez zwykłego usera - jedna OK, druga już nie

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 3 Kwi 2011, 19:15:13 CEST

Mam dysk zewnętrzny na USB. Do niedawna miałem na nim jedną partycję na
vfat, drugą na ext3. Dzisiaj przerobiłem pierwszą partycję na ext3. Docelowo
chcę drugą (tą która była) usunąć, a pierwszą (tą przerobioną z vfat)
rozciągnąć na cały dysk. Zmieniłem typ partycji, utworzyłem filesystem -
wszystko bez problemu.

Podłączam dysk, KDE go widzi, pokazuje partycje - dalej normalnie. Ale o ile
druga partycja (ta stara) montowana jest z prawamu usera, o tyle pierwsza
(ta nowa) jest montowana jako root, przez co zwykły user nie ma do niej
dostępu rw.

Co jest nie tak? Czemu to cholerstwo tak się właśnie montuje? Z góry dzięki
za pomoc.