KDE, pulseaudio i powiadomienia systemowe

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 9 Kwi 2011, 22:55:06 CEST

W ramach prób różnorakich zainstalowałem pulseaudio. Głównym powodem była
możliwość wykorzystania go do odtwarzania dźwięku przez słuchawki
Bluetooth'owe. No i w zasadzie nawet toto działa (nie licząc desynchronów
jeśli akurat wyjdzie jakiś problem z transmisją BT). Z jednym wyjątkiem -
przestały mi się odtwarzać dźwięki systemowe pod KDE. Po prostu cisza. Rzecz
w tym, że cisza jest "w praniu". W oknie konfiguracji, jak wybiorę zdarzenie
i kliknę ikonkę "sprawdzenia", to dźwięk się odtwarza. Ale po zaistnieniu
zdarzenia dźwięk nie jest odtwarzany - np. mam podpięty komunikat pod kmaila
na okazję przyjścia poczty i tutaj niestety jest cisza.

Jeśli pulseaudio wywalę, wszystko działa w najlepszym porządku (oprócz
słuchawek). Jak mam pulseaudio, niby też wszystko działa (oprócz powiadomień
systemowych). Tak źle i tak niedobrze.

Czy ktoś się z czymś takim spotkał i może zna rozwiązanie? W zasadzie do
pulseaudio zniechęca mnie fakt, że to przecież kolejny pośrednik w
odtwarzaniu dźwięku, ale jakby działał poprawnie, to może bym się
zastanowił. Ale tak...