VPN IPsec

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Śro, 20 Kwi 2011, 14:47:35 CEST

On Wed, Apr 20, 2011 at 10:28:04AM +0200, Stacho Pal wrote:
> Jakie rozwiązanie (oprogramowanie) polecilibyście na mały
> koncentrator (60 tuneli) VPN IPsec w opraciu o PLD?
Dużego wyboru nie ma. FreeSWAN albo Racoon + KAME.
KAME masz w jądrze. Mam na tym zestawiony tunel z Cisco i ogólnie działa
dobrze. Racoon czasami tylko stwierdza, że on ma to gdzieś i nowych
kluczy generował nie będzie, bo nie. Restart pomaga. Jeśli zaś IKE Cię
nie podnieca, to możesz olać Racoona i na statycznych zestawić po gołym
KAME.
Tak czy siak, moje kondolencje.

Pozdrawiam
Beorn