Virtualizacja w PLD

Artur Frysiak wiget w pld-linux.org
Śro, 7 Gru 2011, 19:17:42 CET

2011/12/7 Jacek Tomczak <jaqjacek w gmail.com>:
> Dostałem zadanie przeniesienia wszystkich usług  ze starych słabych
> serwerów na najnowszą mega wypasioną maszynę. Zazwyczaj do zastosowań
> lokalnych wystarczał VirtualBox ale to ma działać i zarabiać na siebie
> w dodatku nie powodować tysiąca telefonów od klientów,  chciałem to
> również zrobić porządnie.
> Docelowo każda większa usługa w osobnej instancji plus tak do 5
> osobnych całkowicie systemów Jak na razie działam z :
> Vserver na jądrze 3.1 , util-vserver 0.30.216-pre3002 ze speca,
> skonfigurowana według poradnika z dokumentacji. Fajnie działa ale nie
> [...]

A co chcesz osiągnąć przez wirtualizację? Rozpalcelowanie jednego
poprzedniego fizycznego serwera na 15 wirtualnych to dołożenie sobie
masę roboty. Bez dobrego wspomagania zarządzaniem takimi maszynami nie
ma co tego robić.
Jak chcesz szybko i bezboleśnie przenieść istniejące maszyny poprzez
ich zwirtualizowanie na jednej to ok. Wtedy można użyć kvm aby zrobić
to szybko. Migrowanie z fizycznego serwera na vserver to więcej
roboty.

Artur Frysiak