Nowy kernel i prawa do dmesg

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Pon, 7 Lut 2011, 00:58:14 CET

Pawel Golaszewski wrote:

> Takie rzeczy są możliwe od baaaardzo dawna, jeszcze w czasach kernela 2.2
> był sobie moduł capsel, który pozwalał konkretnym plikom dawać konkretne
> CAP. I to bardzo fajnie chodziło.

Dokładnie takie rzeczy czyli file capabilities są możliwe od 2.6.24.
Wczeeeśniej istniała conajmniej jedna łata dostarczająca to samo (i
napisana przez tego samego człowieka), lecz nigdy nie kupiona przez
upstream.

Jeśli chodzi o samą możliwość ustawiania capabilities, to jeszcze da
się to zrobić przy pomocy:
trustees.spec (niekompatybilny z współczesnym API LSM)
lub RSBAC (wymaga trochę łatania jajka, ale działa bezproblemowo na
pld).

Zbyniu
--
%% Absolutely nothing we trust %%