[SOLVED] Re: [perl] problem z połączeniem z niektórymi serwerami Jabbera

Mirosław Zalewski miniopl w gmail.com
Śro, 23 Lut 2011, 00:11:31 CET

Zrobiłem to co powinienem był zrobić dawno temu, czyli zainstalowałem
sobie PLD na wirtualnej maszynie i przystąpiłem do testów. Okazuje
się, że winny jest moduł XML::Stream w przestarzałej wersji. Wystarczy
go odinstalować (w shellu poldka z opcjami -N i --nodeps, żeby nie
pociągnął za sobą Net::XMPP, który jest w repo PLD w najnowszej
wersji) i zainstalować z CPAN-a (trzeba mieć pakiet perl-CPAN):

perl -MCPAN -e 'install XML::Stream'

Po tym programy wykorzystujące Net::XMPP powinny się bez problemów
łączyć z tymi serwerami Jabbera, z którymi wcześniej miały problemy.

Prawdopodobnie najlepiej byłoby napisać speca do nowszej wersji
XML::Stream, ale ja nie potrafię :( .

Jeśli zaś chodzi o to co pisałem (że zainstalowałem na Debianie
wszystkie moduły w tych samych wersjach co w PLD i nadal działało) —
najwyraźniej moje testy wtedy nie były wystarczająco wyczerpujące.
Albo pominąłem jakiś (XML::Stream) pakiet, albo nie zainstalowałem
dokładnie tych samych wersji co na PLD, albo patch naprawiający ten
problem był już wtedy w Debianie.

W każdym razie problem już rozwiązany.

Pozdrawiam
Mirosław Zalewski