ssd na desktopa - warto?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 8 Lip 2011, 17:42:43 CEST

Dnia piątek, 8 lipca 2011, Adam Golebiowski napisał:
[...]
> Z tym to może być różnie:
>
> [root w ook ~]# hdparm -tT /dev/sda
> /dev/sda:
>   Timing cached reads:   5126 MB in  1.99 seconds = 2578.06 MB/sec
>   Timing buffered disk reads: 276 MB in  3.02 seconds =  91.46 MB/sec

Nie mam SSD (brak stacjonarnego kompa), ale z tego co wiem, to główną zaletą
jest mniejszy (w stosunku do HDD) czas dostępu do losowych danych. Tylko jak
toto zmierzyć? Sam transfer będzie bardzo dobry ale w przypadku droższych
dysków, te tańsze mogą mieć np. relatywnie kiepski zapis (znów, hdparm
mierzy przede wszystkim odczyt), co w przypadku dysku na system to nie
powinno być aż tak odczuwalne (zakładając, że wyłączy się rzeczy typu atime
itp).