tiny mysql config

Daniel Dawid Majewski light-i w o2.pl
Pon, 25 Lip 2011, 07:54:50 CEST

Nawiązując do ostatnich "szybkich" porad, czy jest na sali znawca mysql
potrafiący w stanie doradzić(hasło dla google, link z opisem lub hint
które opcje /var/lib/mysql/mysqld.conf dodać.), jak ograniczyć zużywaną
przez mysqld pamięć i wyp... ten flashcache ? Używam na laptopie do
wstępnych testów po localhost i wystarczy mi niewiele, powiedzmy
512MB... Ustawiłem max_connections=20, ale czy to wystarczy ?
Patrzałem do /usr/share/doc/mysql-5.5.13/config.small.ini.gz, ale nic mi
ten plik nie mówi, mysql konfigurowałem 5 lat temu w/g inne filozofii i
działało, teraz nie mam pojęcia, gdzie powinny trafić opcje z
config.small.ini... ;)
W /etc/mysql mam :
# ls -l /etc/mysql/
razem 12
-rw-r----- 1 root mysql 382 2005-12-22  clusters.conf
-rw-r--r-- 1 root root  123 03-31 19:26 mysql-client.conf
Klaster jest jeden ustawiony na /var/lib/mysql i generalnie działa,
dopóki nie odpalę KDE, bo wtedy się sypie ze względu na zarezerwowaną
pamięć. W tej chwili mam 18 procesów po 333MB Virt/37984 RES/5084 SHR
(w/g htop-a) i jest to stanowczo za dużo do sporadycznych połączeń z php
na localhost (własny powoli rozwijany CMS + Amarok).
--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski