Kwiatki z vboxdrv

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 26 Lip 2011, 10:24:06 CEST

Zauważyłem nieprzyjemne kwiatki wiażące się z modułem vboxdrv.

Po pierwsze:

$ sudo modprobe -rv vboxdrv
$ dmesg | tail -n 1
[37318.322401] modprobe[14325]: segfault at 1 ip b770871d sp bff1fdb0 error
4 in libc-2.14.so[b7675000+176000]

Mam tak na dwóch różnych komputerach, które łączy arch: i686. Moduł daje się
na szczęście wyinstalować za pomocą rmmod. Czy możecie sprawdzić u siebie?
Obecnie moduł w wersji 4.1.0, nie pamietam jak było wcześniej.

Dwa kolejne - jakby ktoś szukał w związku z problemami u siebie.

Po drugie, jakby ktoś się zastanawiał - na moim laptopie przy załadowanym
module vboxdrv w wersji 4.1.0 nie działa usypianie do RAM-u. Przy próbie
wykonania tej operacji komputer zwisa (zdaje się, że już sam BIOS, przy
wywołaniu funkcji usypiającej), mrugają tylko diody (co oznacza duży
problem). Bez tego modułu komputer usypia się bezproblemowo.

Po trzecie: jakiś czas temu pisałem, że mam problemy przy wybudzaniu z
uśpienia objawiające się różnymi, losowymi segfaultami głównie komponentów
KDE, ale czasami i całej maszyny. Odkąd wyładowuję ten moduł, przy
wybudzeniu nie zauważyłem problemów. Być może za wcześnie na odtrąbianie
tryumfu, ale wydaje się być to obiecujące. To dotyczy modułu w dowolnej
wersji.