Co się stało apache'owi?

Paweł px w inteks.com.pl
Nie, 5 Cze 2011, 08:59:24 CEST

Cześć
Dnia niedziela 05 czerwiec 2011, Jacek Osiecki napisał:
> Witam,
>
> Już drugi raz widzę coś takiego:
> Rano, najprawdopodobniej tuż po logrotate, apache zgłupiał i nagle
> zaczął siać do error_log milionami komunikatów:
>
> select() error: Invalid argument
>
> ... i tak aż do zapełnienia dysku.
> Apache i jego moduły (oprócz mod_php) jak najbardziej aktualny...
>
> Jakieś pomysły gdzie szukać winnych?
>
> Pozdrawiam,

Miałem bardzo podobne zdarzenie wczoraj wieczorem, ale raczej
niezwiązane z rotacją logów. Na szczęście bylem "on line" i szybkie
skasowanie error_log uratowało serwer przed padem. Oprócz tego apache
powoli po kawałku "zjada" mi RAM - około 10 MB na godzinę. Nigdzie (w
top ani przy spisie czynnych procesów) nie widać winnego, wszystkie
forki httpd raportują po 0.5% mem, ale restart httpd zwalnia skokowo
2.5 GB z 4 GB fizycznej pamięci. Ti aktualne, apache też. Oprócz tego na
maszynie chodzi exim, mysql, tpop3d i inne rzeczy - i nie sprawiają
kłopotow.

Numer z błyskawicznym zapełnianiem logu zaczął się gdy wolnego RAMu
zostało 50M, może to ma związek?

Pozdrowienia
Paweł S.