bond vlan bridge

Tomasz Rutkowski alucard w nospheratu.net
Pon, 13 Cze 2011, 17:01:06 CEST

Witam,

czy ktoś może kojarzy [informację / buga] nt. zmiany w obsłudze bridge'y
w ostatnich kernelach / jakimś sofcie userspace?

mam taki układ

eth0+eth1 => bond0 (802ad)
następnie tagowane bond0.X, bond0.Y, itd. wpięte odpowiednio do brX, brY
jeśli mam w systemie tylko mostki z vlanami - działają
jeśli utworzę mostek z nietagowanego bond0, to ów mostek [br0] działa,
ale tagowane przestają (nie dociera do nich żaden ruch)

natomiast ciekawostka jeśli utworzę vlany dopiero na urządzeniu br0
(czyli br0.X, br0.Y, itd.) to działają wszystkie

dzieje się tak na kernelach pldowych 2.6.38.*
poprzedni, na którym aktualnie chodzi maszyna to 2.6.33.5-1 (nie mam pod
ręką pośrednich, żeby sprawdzić od kiedy nie działa...)

wie ktoś może w czym rzecz?

Tomasz Rutkowski , +48 604 419 913 , e-mail/xmpp: alucard w nospheratu.net