[OT] IPSec

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Pon, 7 Mar 2011, 16:59:04 CET

Cześć i przepraszam za OT

Czy spotkaliście się może kiedyś z czymś takim?
Jest sobie serwer z Racoonem, który łączy się z ruterem Cisco i zestawia
tunel IPSec, którym kryje ruch do kilku różnych serwerów z publicznymi
IPkami. Po odpaleniu racoona wysyłam jakiś pakiet do jednego z nich,
tunel się zestawia, w SPD lądują odpowiednie regułki itp., dostaję
odpowiedź i wszystko gra. Potem wysyłam pakiety do kolejnego IPka i
tutaj już jest loteria. Czasem racoon uzgadnia sobie SPI dla nowej sesji
(a stara przestaje działać), albo nie uzgadnia i nową sesję pcha z SPI
poprzedniej, na co Cisco odpowiada niewymownym milczeniem.
WTF? Jak zmusić racoona, żeby za każdym razem uzgadniał parametry i
jednocześnie używał więcej właściwego SPI dla odpowiedniej sesji?

Pozdrawiam
Beorn

--
Daniel 'Beorn' Mróz <beorn w alpha.pl>    http://127.0.0.1/beorn