GDM i wyłączanie/restart - od dawna. - SOLVED

Wieslaw Kierbedz w.kier w farba.eu.org
Sob, 12 Mar 2011, 19:14:37 CET

W dniu 12.03.2011 13:37, Wieslaw Kierbedz anonsuje::
> Od lat już (chyba od wejścia gdm2) mam kłopot z wyłączaniem i
> restartem systemu via "wyłącz komputer" w menu gnome i z poziomu
> simple-greater gdm.
>
> HaltCommand i RebootCommand w /etc/gdm/custom.conf nic nie zmieniają.
Bo takich opcji już nie ma :>

Workaround:
Do /usr/lib/ConsoleKit/scripts/ck-system-stop i
/usr/lib/ConsoleKit/scripts/ck-system-restart
wrzucić na początku coś takiego:

##!/bin/sh
# Workaround for display managers locking shutdown process
for i in g k x; do
         [ -f /var/lock/subsys/$"i"dm ] && /sbin/service "$i"dm stop
done

W przypadku gdm to rzeczywiście gdm sam blokuje  cały proces zatrzymywania.
Jeżeli chodzi o kdm i xdm, to nie używam sprawdźcie sami.
--
WK