kmail i kwallet nie chcą współpracować?

Krzysztof Rygielski riggyk w gmail.com
Pią, 18 Mar 2011, 14:19:42 CET

Witam,

Dziś chciałem dodać do kmaila zupełnie nowe konto z zapisaniem hasła. W
normalnych okolicznościach kmail bez problemu uzyskuje dostęp do kwallet i
zapisuje tam hasło. Tym razem otrzymałem komunikat:

KWallet is not available. It is strongly recommended to use KWallet for
managing your passwords.
However, KMail can store the password in its configuration file instead. The
password is stored in an obfuscated format, but should not be considered
secure from decryption efforts if access to the configuration file is obtained.
Do you want to store the password for account 'xxxx w xxxx' in the configuration
file?

Dziwna sprawa, bo kwallet jest na chodzie, przechowywane tam są różne hasła
dla różnych aplikacji i owe aplikacje działają nie zgłaszając żadnych
problemów (w tym kmail). Widocznie jest problem z zapisaniem nowego.

Pogooglałem i okazuje się, że to chyba często spotykany problem w kde 4.6. Ale
nie znalazłem rozwiązania.

Zgaduję, że ktoś jeszcze ma/miał podobny problem. Jakieś pomysły co z tym
zrobić?

--
Krzysztof Rygielski
Registered Linux User: #455470