Konqueror fafluni się na certyfikat allegro po update ca-certificates

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 30 Mar 2011, 16:23:06 CEST

Po ostatnim update ca-certificates konqueror zaczął mi wybrzydzać na
certyfikat Allegro, a właściwie to chyba na główny certyfikat Thawte.
Mianowicie przy próbie alogowania się do konta Allegro przy przejściu na
https wypisuje, że certyfikat nie przeszedł testu uwierzytelniania, a w
szczegółach wypisuje, że certyfikat thawte Primary Root CA jest niezaufany z
komentarzem treści: "Nieprawidłowy certyfikat autoryzujący ten certyfikat.
Główny certyfikat autoryzujący nie jest zaufany do tego celu".

Konqueror nie robi mi problemu z certyfikatem np. Google, PeKaO S.A. czy
mBanku, ale tam są inne certyfikaty. Natomiast z certyfikatem Allegro
problemów nie ma np. Iceweasel.

Gdzie jest problem? U mnie, ogólnie w PLD czy też po stronie Allegro? Jeśli
to pierwsze, może ma ktoś pomysł, jak toto zwalczyć (update-ca-certificates
już próbowałem, nic nie daje). Downgrade ca-certificates też zresztą nic.

Pozdrawiam.