Jak odessać dhcpcd od jednego interfejsu?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 15 Paź 2011, 20:30:48 CEST

Mam komputer z dwiema kartami. Jedną (eth0) jest wpięty do sieci
instytutowej, drugą (eth1) do sieci lokalnej w pokoju. eth0 ma stały adres
IP, eth1 ma adres pobierany z DHCP za pomocą dhcpcd. Nie wiedzieć czemu,
pomimo tego, że w ifcfg-eth0 jest wpisane DOOTPROTO=none, dhcpcd
systematycznie odświeża adres na interfejsie eth0 (dhcp na tym interfejsie
działa, ale ja mam stały adres i dhcp nie potrzebuję). Nie przestawia przy
tym ustawienia interfejsu, na szczęście, ale nie mam pojęcia po co - ani tym
bardziej dlaczego - tak robi.

Jak odessać dhcpcd od eth0, ale żeby ciągle działał na eth1?