migracja z kmail 1.13. 7 do kmail2 - czy komuś się udało ?

Łukasz Głębicki lukaszgl w post.pl
Czw, 19 Sty 2012, 09:12:12 CET

Dnia 2012-01-19 08:48 Wojciech Błaszkowski napisał(a):

>Aloha!
>
>Jak w temacie. Czy komuś się udała migracja wiadomości, drzewa folderów,
>filtrów, ustawień poczty, etc z kmail 1.13.7 do kmail2? Jakieś znane Wam
>sposoby? Mogą być "PLD koszerne" :)
>
>U mnie niestety zakończone totalną klęską. Dobrze, że backup chwilę przed
>"migracją" zrobiłem.

Za wyjątkiem filtrów poczty, wszystko mi się zmigrowało. Ale zastanów się z
5 razy zanim zrobisz migrację, bo:
- suspend to ram powoduje zerwanie połaczenia kmail2 (akonadi) - myslqd i
poczta nie działa. Wymagany restart akonadi.
- Dodanie do systemu nepomuka i akonadi działającego powoduje, że czasem
system się muli.
Ja to tej pory nie widzę zalet 'semantycznego desktopu' oraz kolekcjonowanie
opisów plików przez Strigi. Nie wiem jak się do tej bazy dobrać aby sobie z
tego skorzystać.
- w kmail1 używałem haseł w plikach, 2 kmail2 musiałem powrócić do kwalleta.

Prócz tego, że mogę sobię upgradować kde4-kdepim, to zalet nie widzę.

Zanim zabierzesz się do migracji, doprowadź do działania aplikację które
działają z mysql, np. amarok, akonadi, strigi i nepomuk. Przydatne jest
oglądanie logów errorów mysql oraz .xsession-erros.

U mnie to on ma juz ponad 1 GB. kde stało się strasznie gadatliwe. W
przyszłości chcę powalczyć aby przenieść bazę akonadi/strigi na mysql'a
systemowego, bo mi przestała działać. Działa tylko lokalne uruchomienie.

Ja migrowałem pocztę przez wczytanie backupu katalogu z pocztą wykonanego
będąc w nim (tar.gz). Nie jestem pewny czy nie potrzebuje struktury
podkatalogów cur/tmp w każdym z podkatalogów.  Konfigurację kont
przeprowadziłem ręcznie, bo jak nie używałem kwalleta, to nie znał haseł i
ustawień SSL/TLS. Skrzynka z adresami działała out of the box a filtry
poczty poszły w kosmos.

Podstawa to backup .kde4 i Maildir.

pozdrawiam
--