[OT] iptraf-ng a ppp1

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 23 Mar 2012, 13:16:02 CET

Trochę lamerskie pytanie, ale tak jakoś mnie naszło... Czy obciążenie
interfejsu sieciowego (ilość aktualnie przesyłanych danych) jest raportowane
przez sprzęt, czy kalkulowane i raportowane przez system? Właśnie
zaobserwowałem coś, co mnie zastanowiło. Otóż iptraf-ng nie widzi żadnego
ruchu na ppp1 (modem Huawei E620, sieć Aero2), chociaż dane idą. Podobnie
monitor sieci KDE też milczy. Wireshark podpięty pod ppp0 pakiety wyświetla.
Z czegóż to więc korzysta iptraf?