[OT] iptraf-ng a ppp1

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Wto, 27 Mar 2012, 09:16:36 CEST

On Thu, 22 Mar 2012, Łukasz Maśko wrote:

> Trochę lamerskie pytanie, ale tak jakoś mnie naszło... Czy obciążenie
> interfejsu sieciowego (ilość aktualnie przesyłanych danych) jest raportowane
> przez sprzęt, czy kalkulowane i raportowane przez system? Właśnie
> zaobserwowałem coś, co mnie zastanowiło. Otóż iptraf-ng nie widzi żadnego
> ruchu na ppp1 (modem Huawei E620, sieć Aero2), chociaż dane idą. Podobnie
> monitor sieci KDE też milczy. Wireshark podpięty pod ppp0 pakiety wyświetla.
> Z czegóż to więc korzysta iptraf?

Też chętnie się dowiem :) iptraf mimo swoich upierdliwości bywa przydatny
by szybko coś wyłapać, ale bywa faktycznie dosyć kapryśny... a to nie
widzi ruchu na interfejsie, a to w ogóle nie pokazuje interfejsu na liście
"detailed statistics" a na "overall statistics" tak...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944