Mysql reset - trochę NTG, a trochę może nie.

Paweł Lęcznar maillistpld w gmail.com
Nie, 13 Maj 2012, 16:10:37 CEST

W dniu 2012-05-13 15:03, Wieslaw Kierbedz pisze:
> Dzień dobry.
> Pojawił mi się taki kłopot.
> Zapomniałem hasła do mysql (-u mysql).
> Zabrałem się za reset.
> Zatrzymałem serwer.
> Odpaliłem mysqld --skip-grant-tables, zalogowałem bez hasła jako mysql.
>
> I okazało się, że w ten sposób nie uzyskuję dostępu do bazy "mysql"?
> Co mogłem przeoczyć?
>
> mysqld  Ver 5.1.51 for pld-linux-gnu on x86_64 (PLD Linux Distribution
> MySQL RPM)

witam,
ja zawsze robiłem to tak, że do pliku /var/lib/mysql/mysqld.conf do
sekcji [mysqld] dopisywałem skip-grant-tables i przerestartowywałem
mysql (w ten sposób inne parametry z którymi jest uruchamiana baza też
są brane pod uwagę) i po zalogowaniu do mysql (np mysql -u mysql -p
<enter>) widziałem wszystkie bazy i wszystkie tabele (w tym także bazę
mysql) i mogłem w nich zmieniać wpisy (włącznie ze zmianą hasła), pozdrawiam