vserver i bridge/tun/tap

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.pl
Czw, 15 Lis 2012, 11:16:42 CET

Mam u siebie postawiony serwer z wirtualkami uruchamianymi przy pomocy
libvirt i kvm. Sieć jest tam postawiona w trybie bridge z interfejsem br0
do którego libvirt dokłada przy uruchamianiu maszyn kolejny vnet*.
Znalazłem w opisach vservera, coś dotyczące zakładania kolejnych
interfejsów tun/tap i chciałem z tego skorzystać, ale nie moge znaleźc
nigdzie informacji dotyczących szczegółów tegoż.
Narazie "ręcznie" założyłem tap0, dorzuciłem do br0 i ustawiłem w
etc/vservers/<vserver-name>/interfaces/<iface>/dev, że ma się posługiwać
właśnie tap0.
Ale może da się to zrobić jakoś bardziej koszernie i automagicznie przy
okazji... :D
Może ktoś się podzielić swoją wiedzą?
Albo naprostowac mnie, jeśli wymyślam kwadrature koła...

Pozdrawiam
Grzegorz Pietrzak