bootowanie th w niestandardowej rozdzielczości

Paweł Lęcznar maillistpld w gmail.com
Czw, 21 Mar 2013, 14:38:18 CET

Witam,
chcę mieć trochę większą rozdzielczość niż ta standardowa w konsoli, w
sieci wyszukałem różne konfiguracje a ta najbardziej działająca
przedstawia się następująco (wycinek pliku /boot/grub/grub.conf):

insmod font
loadfont /boot/grub/unicode.pf2

set gfxmode=800x600x32
set gfxpayload=keep
insmod gfxterm
insmod vbe
terminal_output gfxterm

Ogólnie rozdzielczość jako tako działa ale... podczas wyboru bootowanego
systemu jest wszystko ok, podczas bootowania linuxa już nie tzn jest
czarny ekran (nie wyświetla się text ani nic) a system jako tako
uruchamia się - jak poczekam i wklepie login roota i hasło, po czym
klepne restart to po chwili laptop się uruchamia ponownie. Czy taka
konfiguracja działa u nas czy z tą konfiguracją lub moim laptopem jest
coś nie tak? Na koniec dodam że nie interesuje mnie uvesafb (nie działa
to u mnie poprawnie po przełączeniu się z X'ów).

pozdrawiam