vlan ethernet i jakie ma być MTU ?

Mateusz Korniak mateusz-lists w ant.gliwice.pl
Czw, 9 Maj 2013, 10:53:24 CEST

Jakie są prawidłowe ustawienia MTU dla interfejsu ethernet na którym jest ruch
tagowany vlan?
Teraz mam:
ifconfig eth1 ->  MTU:1500
ifconfig eth1.3000 -> MTU:1500

Nie powinno być tak że MTU interfejsu vlanowego jest o 4 bajty mniejsze?

Na samej karcie MTU na 1504 ustawić się nie da:
ip link set dev eth1 mtu 1504 -> RTNETLINK answers: Invalid argument

O dziwo ping 1.5kB bez fragmentacji do GW na vlanie działa:
ping -M   do -s 1472
co by sugerowało że jednak karta wysyła i odbiera pakiety 1504[B] ?

Czego nie rozumiem?

Musiałem zestawić styk na "na styku tagowanym 802.1q" czyli vlanie.
Z mojej strony ruch odbiera router na PLD na karcie:
Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+
(rev 10)

Z góry dzięki za objaśnienia.
--
Mateusz Korniak
"(...) mam brata - poważny, domator, liczykrupa, hipokryta, pobożniś,