Czy da się ustawić GW z poziomu ifcfg-ethX?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 5 Lis 2013, 15:03:39 CET

Czy dodając odpowiedni wpis (jaki?) do /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth1
jestem w stanie dodać jednocześnie bramę i maskę dla podsieci? Nie chodzi mi
tutaj o default gw, a tylko routing do sieci wewnętrznej. Komputer ma dwa
interfejsy, eth0 główny na świat, eth1 podłączony do wewnętrznej podsieci,
która ma własny gateway (ja jestem podpięty pod 10.1.17.0/24, ale są jeszcze
komputery w 10.1.18.0/24 itp.). Jeśli nie można tak, to jak się to robi, żeby
działało z automatu przy podnoszeniu eth1?