archiwum

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Pią, 18 Paź 2013, 09:44:53 CEST

On Fri, 18 Oct 2013, Pawel Muszynski wrote:
> A nie zdarza Ci się odnosić do jakiejś części wypowiedzi poprzednika?
>
> Co mi po wycinaniu cytatów w takim przypadku?

Dokładnie.

Wyrazem szacunku dla rozmówcy jest pisanie pod fragmentem, do którego się
odnoszę. I tylko pod tym fragmentem, z powycinanymi zbędnymi rzeczami lub
śmieciami. W przeciwnym wypadku druga strona musi się cofnąć do całej
wypowiedzi, odnaleźć odpowiedni kawałek, przeczytać go. To zajmuje czas.

Jest bardzo mało przyjemny efekt top-postowania, który od kilku lat
obserwuje. Jeżeli komuś wysyłam 4-5 prostych pytań, odpowiedź dostaję na
pierwsze i/lub ostatnie. Wszystkie pozostałe są pomijane.
Oczywiście, człowiek się dostosowuje (np. wysyłanie pytań w osobnych
mailach, jeżeli to jest na tyle ważne), ale powszechność czegość takiego i
to, że nikt nie widzi w tym problemu jest porażająca.

dobra, dosyć kombatanctwa (trochę tak się zaczynam czuć...)