i915

Grzegorz Sójka pld w sojka.co
Pon, 28 Paź 2013, 20:35:22 CET

Witam,

Mam kilka problemów z modułem i915.

1. Instalowałem ostatnio PLD na tablecie i efekt jest taki, że na jajcu
3.10.15-1 po załadowaniu modułu i915 jasność zmniejsza się o połowę.
Wysyłanie różnych wartości do: /sys/class/backlight/.../brightness
(nie pamiętam dokładnej ścieżki) przyciemnia/rozjaśnia ale tak jak by
max jasność została ograniczona do połowy. Na
kernel-longterm-3.4.65-1.x86_64 wszystko cacy.

2. Jak ładuje i915 z udev (nie z initrd) to zazwyczaj (nie zawsze)
dostaje czarny ekran. Jeśli z automatu podnoszą się X'y lub zaloguje się
"na ślepo" i odpalę X'y to wszystko wraca do normy. Jeśli i915 ładuje
się z initrd to nie ma tego problemu. Sytuacja jest dokładnie taka sama
na MacBook'u (biały, wersja 2.1) oraz tablecie Fujitsu-Siemens Stylistic
ST5112.

3. Podczas ładowania i915 na mojej makówce mniej/więcej w 80% przypadków
jajka kernel-3.10* wieszają się na twardo (nie zależnie czy modył
ładowany jest z udev czy initrd). Problem nie dotyczy Stylistica. Jeśli
nawet się nie zwiesi to patrz 2. Problem nie dotyczy starszych jajek
(np. lontermów).

Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

--
Wysłane z kompa wolnego od wirusów Billa Gatesa.