wersja stabilna

Paweł Lęcznar maillistpld w gmail.com
Nie, 16 Lut 2014, 18:26:42 CET

W dniu 2014-02-15 19:30, Paweł Lęcznar pisze:

> niestety bez zmian. ale przy dodaniu do initrd wywołań kolejno
>
> # mdassemble
> # mdadm --assemble /dev/md0
>
> system się uruchamia...  mogę się mylić ale problem może mieć związek z
> tym opisanym przeze mnie w innym wątku ma liście
> http://lists.pld-linux.org/mailman/pipermail/pld-users-pl/2014-February/078229.html
> , tutaj po poskładaniu macierzy też partycje nie są widoczne, pojawiają
> się dopiero gdy czymś się do tej macierzy odwołam (w opisanym
> przykładzie fdisk -l ale jak się okazuje równie dobre jest też mdadm
> [...]

Wszystko wskazuje na to, że winnym zaistniałego zamieszania jest udev a
dokładniej reguła

KERNEL=="fd*|mtd*|nbd*|gnbd*|btibm*|dm-*|md*", GOTO="persistent_storage_end"

z pliku /lib/udev/rules.d/60-persistent-storage.rules. Problem
rozwiązuje usunięcie z powyższej linii wpisów dotyczących urządzeń md* czyli

KERNEL=="fd*|mtd*|nbd*|gnbd*|btibm*|dm-*", GOTO="persistent_storage_end"

Nie wiem jakie jest poprawne rozwiązanie tego problemu ale może ktoś
bardziej obyty w temacie przyjrzy się temu?

pozdrawiam