[OT] Jaki filesystem na pendrive?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 20 Sty 2014, 14:05:22 CET

Dnia poniedziałek, 20 stycznia 2014 13:55:46 lord_Niedzwiedz pisze:
>      1.    Windows może obsłużyć ext'y z dodatkowym oprogramowaniem.

Odpada. Jak jadę na konferencję albo idę do kogoś to nie mogę od niego
wymagać, żeby miał zainstalowane jakieś dodatkowe pakiety. Może wcale nie mieć
możliwości ich zainstalować, o chęci nie wspomnę.

>      3.    Nigdy mnie jeszcze ntfs-3g nie zawiódł !! (od ponad
> 10wiosen). Co ciekawsze rw w trybie jajka natywnie także.
>              Więc moim zdaniem coś nie tak w samym sprzęcie/oprogramowaniu.

A widzisz... Dysk z Windowsa w komputerze też "oglądam" przez ntfs-3g. A na
tym pendrive jakoś nie mogę się obejść bez problemów. I nie chcę potem
dochodzić, dlaczego coś nie działa właśnie wtedy, kiedy jest najbardziej
potrzebne. Jak na razie problem polegał na tym, że nagrałem na nim pod Windows
4 obrazy DVD, co trwało dość długo (nie jest to demon prędkości, ale nie na
tym mi zależy więc nie wnikam), a po podłączeniu do Linuksa ich nie widziałem.
W drugą stronę natomiast potrzebowałem pilnie plik z instalki Windows, który
miałem akurat w archiwum na kompie z Linuksem - potem go pod Windows nie
mogłem zobaczyć. Z VFatem takich kłopotów nie było, ale na nim nie mogłem
przenieść ponad 4-ro gigabajtowych obrazów ISO (więc to raczej nie wina
sprzętu).