gimp/digikam nie wstają

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.net
Nie, 20 Lip 2014, 12:40:27 CEST

Witam,
Po upgradzie mam problem z uruchomieniem gimpa/digikam:

$ gimp
DRM_IOCTL_I915_GEM_APERTURE failed: No such file or directory
Assuming 131072kB available aperture size.
May lead to reduced performance or incorrect rendering.
get chip id failed: -1 [22]
param: 4, val: 0
Segmentation fault

Nie rozumiem skąd mu się wzięło to i915 - ja działam na starym Radeonie
(RV370/X300). Poza tym jakieś proste aplikacyjki OpenGL (np. BillardGL)
działają, efekty pulpitu działają ale tylko z KWIN_COMPOSE=O1 (O2 nie
działa - na ekranie pojawiają się jakieś śmieci).

Jakieś pomysły gdzie może być problem? GIMP by mi się od czasu do czasu
przydał. Przed upgradem oczywiście działało.
--
Pozdrawiam,
Tomasz Grobelny