Co jest z trybem single przy systemd?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 13 Mar 2014, 15:47:44 CET

Mój laptop właśnie mnie uraczył bootloopem przy starcie. Nie może
podmontować jednej z partycji stwierdzając, że wymagane jest ręczne
uruchomienie fsck. I wchodzi w pętlę, bo próbuje tą partycję zamontować - i
tak w kółko. Jednocześnie NIE JESTEM W STANIE uruchomić trybu single,
ponieważ... dostaję DWA tryby single chodzące jednocześnie - jakkolwiek
absurdalnie to by nie wyglądało, tak właśnie jest: mam dwa jednocześnie
chodzące wiersze polecenia, na tym samym terminalu, czytające z tej samej
klawiatury. Obydwa konkurują o klawiaturę i dwa wciśnięte po sobie klawisze
trafiają do różnych kopii basha. Masakra, nie jestem w stanie zrobić
prostego ls, że o fsck nie wspomnę! Wszystko oczywiście pod kontrolą systemd
w najnowszej wersji.

Odpaliłem podając init=/bin/bash i zrobiłem fsck, ale brak normalnego
single'a jest koszmarny. Idąc za radą z listy zrobiłem sobie specjalny
"target" w lilo z takimi parametrami:

image=/boot/vmlinuz
        label=single
        initrd=/boot/initrd
        root=/dev/sda2
	append="systemd.unit=rescue.target"

I w single wchodzi, tylko potem wyświetla 2 monity o hasło i nie daje się
więcej nad tym zapanować... Jak usunąć drugą instancję?

--
Łukasz Maśko                                                          _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                                         /\\