Rescue Beta RCDx64_13_03_12.iso

Light-I light-i w o2.pl
Pią, 2 Maj 2014, 12:36:33 CEST

W odpowiedzi na wiadomość z dnia 02.05.2014 09:55, od Tomasz Witek:
> A nie trzeba z roota ??
Nie twierdziłem, że trzeba, tylko się upewniałem czy aby na pewno.
Budowa z użytkownika jest możliwa, ale wymaga ingerencji w /etc/sudoers,
więc prościej jest popełnić tak rzadko wykonywaną fuchę na korzonku… ;)
BTW. Mi się udało zbudować pld-nr-64.iso stąd:
https://github.com/mmazur/pld-new-rescue
Miałem wiele poprzeczek po drodze, m.in. szybka lekcja
https://www.pld-linux.org/efi i walka z security w BIOS (W Lenovo z710
domyślnie jest[BIOS/Boot] Legacy Support, które zmieniamy na UEFI, wtedy
mamy dostępną opcję [BIOS/Security/Reset to Setup Mode], którą
aktywujemy, opuszczamy BIOS i mamy z głowy ten punkt programu).
Boot'owanie z UEFI jest znacznie ciekawsze, mamy na dzień dobry terminal
drobnym maczkiem, przez co dostępne jest więcej informacji na
raz(przydaje się mocno po odpaleniu np. mc - ścieżki katalogów
przeważnie się mieszczą w całości na ekranie)

--
Pozdrawiam,
Light-I