Za czasów sys-v-init było tty1 --no-clear...

Daniel Dawid Majewski light-i w o2.pl
Nie, 4 Maj 2014, 12:20:49 CEST

W odpowiedzi na wiadomość z dnia 04.05.2014 10:54, od Jan Rękorajski:
> $ grep noclear /lib/systemd/system/getty w .service
> ExecStart=-/sbin/agetty --noclear %I
>
> --noclear jest "by default" w systemd.

OK, dzięki za trop, rzeczywiście tak jest, ale i tak coś mi czyści, albo
raczej jest to jakaś inna konsola niż /dev/tty1. Korzystam z initrd.
Znalazłem jeszcze to:
https://wiki.archlinux.org/index.php/Disable_Clearing_of_Boot_Messages
Myślę, że jest to komplet informacji w tym temacie, aczkolwiek w tej
chwili nie mam jak sprawdzić, bo mam tylko dostęp po ssh - wygaszony
ekran (Optimus/nVidia) chwilę po starcie - kilka komunikatów jeszcze
mignie, ale to temat na inny wątek, jak nie dojdę sposobu na ujarzmienie
bumblebee'a, do którego dorobiłem prowizorycznego speca.
--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski