Optymalizacja spamassassina?

Grzegorz Sójka pld w sojka.co
Pią, 10 Paź 2014, 18:28:31 CEST

Witam serdecznie,

Przymierzam się do postawienia postfixa na OpenWrt i odgrzebałem
powyższy wątek. Przypominam, że chodziło o optymalizację ochrony przed
spamem pod względem obciążenia CPU (w moim przypadku routerek ma CPU
720MHz więc trzeba dość drastycznie optymalizować). Poniżej jest
końcówka całej dyskusji. Macie jakieś uwagi/sugestie??

On 12/20/13 14:19, lord_Niedzwiedz wrote:

>            Proponuję dodać Postscreen'a.
> On wycina czasem nawet ponad 50% komunikacji zanim wogule do niej
> dojdzie. A nie wdaje się w pracochłonną analizę.

>>> cidr:/etc/mail/postscreen_access.cidr

>>> postscreen_dnsbl_sites = zen.spamhaus.org*2,bl.spamcop.net*1,

>>> postscreen_non_smtp_command_enable = no

> [...]
> #permit_mynetworks,
>   permit_sasl_authenticated, reject_unauth_pipelining,
>      reject_rbl_client cbl.abuseat.org,
>      reject_rbl_client blackholes.easynet.nl,
>      reject_rbl_client proxies.blackholes.wirehub.net,
>      reject_rbl_client bl.spamcop.net,
>      reject_rbl_client sbl.spamhaus.org,
> # Nowe
>      reject_rbl_client sbl-xbl.spamhaus.org, reject_rbl_client
> dnsbl.ahbl.org, reject_rbl_client zen.spamhaus.org, reject_rbl_client
> dnsbl.njabl.org, permit_mynetworks, reject_rbl_client dnsbl.sorbs.net,
> reject_rhsbl_sender dsn.rfc-ignorant.org

Grzesiek

Wysłane z kompa wolnego od wirusów Billa Gatesa.