Zabawa z Xorg w ciuciubabkę [broken systemd-logind]

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 11 Wrz 2014, 12:40:02 CEST

Dnia czwartek, 11 września 2014 10:46:33 Light-I pisze:
[...]
> nvidia, dri/dri2 wbudowane, nie zgłasza problemów przy
> ładowaniu(Xorg.0.log)… Nie, nie, to systemd-logind jest popsuty (man
> logind.conf nic nie zeznaje w temacie jak skonfigurować, aby się odpimpał i
> nie mieszał) - blokuje pliki urządzeń, do których użytkownik ma
> uprawnienia(kilka linijek dalej to samo mamy z klawiaturami/myszami itd.),
> przez co sterowniki nie mogą się do nich dostać. No chyba, ze istnieje
> alternatywa dla startx z obsługą modesetting i systemd-logind (Mam NVidia
> Optimus)
> Póki co nadal działam na ssh localhost…

No to może poszukamy różnic. Ja mam na stacji roboczej grafikę Quadro NVS 290,
chodzi na sterownikach nvidii i nie ma problemów ze startem. Może znaczenie ma
to, że ja korzystam z kdm. Napisz, co mam u siebie sprawdzić (może zwykłe
porównanie plików wystarczy).