(było: O co może chodzić z tym skanerem - pomaga reinstalacja sane-backends)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 24 Wrz 2014, 21:21:55 CEST

Dnia środa, 24 września 2014 12:13:13 Adam Osuchowski pisze:

> To oprócz tego co pisałem o strace, porównaj jeszcze w obu przypadkach
> zawartość /dev (`find /dev -ls' do pliku i diff).

To nie to. Zrobiłem strace w obydwu sytuacjach. Wyszło na to, że brakuje
katalogu /var/lock/sane. Zweryfikowałem - rzeczywiście, po utworzeniu tego
katalogu ręcznie snaker jest ponownie widoczny. Po prostu katalog ten jest
tworzony jednorazowo podczas instalacji pakietu, ale jest uwalany przy
restarcie systemu i nie jest ponownie tworzony. I tu jest pies pogrzebany.
Niestety, udev przy podłączaniu nie tworzy tego katalogu, przez co sane nie
działa.

Ogarnąłem to przez taki plik:
$ cat /etc/udev/rules.d/91-Plugdev-OnUSB.rules
ACTION=="add|change", ATTR{idVendor}=="04b8", ATTR{idProduct}=="010f",
MODE="0660", GROUP="usb", RUN+="/bin/mkdir /var/lock/sane", RUN+="/bin/chgrp
usb /var/lock/sane", RUN+="/bin/chmod 775 /var/lock/sane"

Da się to zrobić prościej?