iceweasel

Adam Osuchowski adwol w zonk.pl
Czw, 17 Gru 2015, 13:57:52 CET

lord_Niedzwiedz wrote:
> 	Po ostatniej aktualizacji przeglądarka iceweasel (odpowiednik  mozilli
> firefoxa)  się wywala  ;-/

Mam tak od wersji 41 do aktualnej 43 włącznie. :-(
Zgłaszałem to już na pld-devel z miesiąc temu ale nikt się nie odezwał
więc myślałem, że to mój lokalny problem chociaż powtarzalny na 3
maszynach.

Sypie się w różnych miejscach bo gdb za każdym razem pokazuje inne
wywołania na stosie ale zawsze segfaultem.
Wcześniej sypał się bez komunikatów co tym bardziej utrudniało
diagnostykę. W najnowszej wersji zazwyczaj występuje komunikat:

[NPAPI 11902] ###!!! ABORT: Aborting on channel error.: file /home/users/builder/rpm/BUILD/firefox-43.0/ipc/glue/MessageChannel.cpp, line 1768

a czasami też:

(iceweasel:13331): Gtk-CRITICAL **: IA__gtk_clipboard_set_with_data: assertion 'targets != NULL' failed

Fraza "NPAPI" tłumaczyłaby dlaczego zazwyczaj jest to powiązane z flashem.
Oba komunikaty się jakoś tam googlają ale nic konkretnego z tego nie
wynika. Najdziwniejsze jest jednak to, że binarna wersja firefoksa
zachowuje się stabilnie. Tylko kompilowany iceweasel się sypie.